IDEOLOGICAL DOCTRINE OR FALSE NEUTRALITY IN THE PROCESS OF INITIAL TEACHER TRAINING? INTERLOCATIONS WITH HISTORICAL-DIALETIC MATERIALISM

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Maringá (UEM)-
Autor(es): dc.contributorUniv Oeste Paulista UNOESTE-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.creatorFrancisco, Marcos Vinicius-
Autor(es): dc.creatorPonce, Rosiane de Fatima [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T01:03:42Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T01:03:42Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2020-11-30-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.32930/nuances.v31iesp.1.8283-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/210593-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/210593-
Descrição: dc.descriptionThe present theoretical essay assumed as a general objective to analyze the contradictions of the School Without Party Law Project and the alleged pseudo-neutrality in the initial teacher training processes. The theoretical framework used is based on epistemological historical-dialectical materialism. The results revealed that both the Escola Sem Partido Movement, materialized by conservative segments of society, and the aforementioned Bill, in the name of seeking a possible neutrality in the dissemination of knowledge and combating discourses deviating from morals and good customs in school institutions only depoliticize educational action and concern the maintenance of current social relationships.-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Maringa UEM, Dept Ciencias Movimento Humano DMO, Maringa, Parana, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Maringa UEM, Programa Posgrad Educ, Maringa, Parana, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Oeste Paulista UNOESTE, Programa Posgrad Educ, Pres Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista FCT UNESP, Dept Educ, Pres Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista FCT UNESP, Programa Posgrad Educ, Pres Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista FCT UNESP, Dept Educ, Pres Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista FCT UNESP, Programa Posgrad Educ, Pres Prudente, SP, Brazil-
Formato: dc.format19-
Idioma: dc.languagept_BR-
Publicador: dc.publisherUniv Estadual Paulista Julio Mesquita Filho, Fac Ciencias & Tecnologia-
Relação: dc.relationNuances-estudos Sobre Educacao-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectSchool Without Party-
Palavras-chave: dc.subjectIdeology-
Palavras-chave: dc.subjectInitial Teacher Training-
Título: dc.titleIDEOLOGICAL DOCTRINE OR FALSE NEUTRALITY IN THE PROCESS OF INITIAL TEACHER TRAINING? INTERLOCATIONS WITH HISTORICAL-DIALETIC MATERIALISM-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

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