SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIP: A CASE STUDY ON THE WELCOMING INDICATORS

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.contributorPedro II Sch CPII-
Autor(es): dc.contributorRural Fed Univ Rio de Janeiro UFRRJ-
Autor(es): dc.creatorLima, Diane Mota [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorPinto da Costa, Miguel Ataide-
Autor(es): dc.creatorSantos, Jose Henrique dos-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:59:17Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:59:17Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.22633/rpge.v25i1.14736-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/210251-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/210251-
Descrição: dc.descriptionThis study aimed to identify the indicators of welcome (receptivity model) to the Physical Education intern by his/her Supervising Teacher (ST) during the supervised internship period. The method used was qualitative, case study type, from the perspective of the Descriptive Analytical Model. The participants were a supervising physical education teacher and her intern. The instruments used were semi-structured interviews, on-site observations, and final internship report, all analyzed through the Content Analysis Technique. The results indicated that the Supervising Teacher provided an internship with predominant elements of the Formative Welcoming, prioritizing the partnership and the integration of the intern to the school environment.-
Descrição: dc.descriptionCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
Descrição: dc.descriptionSao Paulo State Univ, UNESP, Basic Educ Network City Hall & State Rio Janeiro, Presidente Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionPedro II Sch CPII, Basic Educ Network Pedro II Sch, Rio De Janeiro, RJ, Brazil-
Descrição: dc.descriptionRural Fed Univ Rio de Janeiro UFRRJ, Postgrad Program Educ, Seropedica, RJ, Brazil-
Descrição: dc.descriptionRural Fed Univ Rio de Janeiro UFRRJ, Grad Program Phys Educ, Seropedica, RJ, Brazil-
Descrição: dc.descriptionSao Paulo State Univ, UNESP, Basic Educ Network City Hall & State Rio Janeiro, Presidente Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionCAPES: 001-
Formato: dc.format282-297-
Idioma: dc.languageen-
Publicador: dc.publisherUnesp-faculdade Ciencias & Letras-
Relação: dc.relationRevista On Line De Politica E Gestao Educacional-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectInternship welcome-
Palavras-chave: dc.subjectTeacher education-
Palavras-chave: dc.subjectSupervised curricular internship-
Palavras-chave: dc.subjectPhysical education-
Título: dc.titleSUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIP: A CASE STUDY ON THE WELCOMING INDICATORS-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.