SEDUCTION SUCH AS THE SINGING OF THE MERMAID: LITERARY AND STYLISTIC PROCEDURES IN THE WORK POP-UP THE LITTLE MERMAID (2013), BY HANS CHRISTIAN ANDERSEN AND ROBERT SABUDA

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Goiás (UFG)-
Autor(es): dc.contributorUniv Acad Letras & Linguist-
Autor(es): dc.contributorUFG Catalao-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)-
Autor(es): dc.contributorIILER Inst Interdisciplinar Leitura PUC RIO-
Autor(es): dc.contributorUniv Fed Rio Grande do Norte-
Autor(es): dc.contributorAssoc Nacl Posgrad Letras & Linguist ANPOLL-
Autor(es): dc.creatorMartins, Lucas Silverio-
Autor(es): dc.creatorBarbosa Carrijo, Silvana Augusta-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:58:04Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:58:04Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2020-09-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/209951-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/209951-
Descrição: dc.descriptionThe work now appreciated presents the analysis of the pop-up work The Little Mermaid (1837), by Hans Christian Andersen, adapted by Robert Sabuda (2013). The objective, through descriptive and qualitative analyzes of the narrative, is to ask whether text, image, and pop-up elements are used to highlight the aesthetic-literary enjoyment of the work or give voice to practical, didactic-moralizing production. The study is justified by observing the pertinence of the literature that is offered to children and adolescents, directly influencing the reading training of these individuals, presented in an editorial format that unexplored in academic studies and that fosters new reading protocols. Through theoretical contributions selected from the epistemological fields of literature, illustration, and theories on pop-up techniques mainly by Candido (2004), Azevedo (2001) and Smithsonian Institute (2011), respectively, we consider that the work promotes the relationship between codes verbal, imagery and even pop-up resources, showing a stylistic construction of the plot.-
Descrição: dc.descriptionUniv Fed Goias, PPGEL, UFCAT, Estudos Linguagem, Goiania, Go, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Acad Letras & Linguist, Goiania, Go, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Fed Goias, UFCAT Transicao, Programa Posgrad Estudos Linguagem, Goiania, Go, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUFG Catalao, Grp EDULE Educ Leitura & Escrita, Goiania, Go, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP Assis, Grp Leitura & Literatura Escola, Assis, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estado Rio De Janeiro, Grp EnLIJ Encontros Com Literatura Infantil Juven, Rio De Janeiro, Brazil-
Descrição: dc.descriptionIILER Inst Interdisciplinar Leitura PUC RIO, RELER Rede Estudos Avancados Leitura, Rio De Janeiro, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Fed Rio Grande do Norte, Grp Ensino & Linguagem, Natal, RN, Brazil-
Descrição: dc.descriptionAssoc Nacl Posgrad Letras & Linguist ANPOLL, GT Leitura & Literatura Infantil & Juvenil, Brasilia, DF, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP Assis, Grp Leitura & Literatura Escola, Assis, SP, Brazil-
Formato: dc.format205-220-
Idioma: dc.languagept_BR-
Publicador: dc.publisherFundacao Univ Tocantins-
Relação: dc.relationHumanidades & Inovacao-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectChildren's literature-
Palavras-chave: dc.subjectYouth literature-
Palavras-chave: dc.subjectIllustration-
Palavras-chave: dc.subjectPop-up-
Título: dc.titleSEDUCTION SUCH AS THE SINGING OF THE MERMAID: LITERARY AND STYLISTIC PROCEDURES IN THE WORK POP-UP THE LITTLE MERMAID (2013), BY HANS CHRISTIAN ANDERSEN AND ROBERT SABUDA-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.