Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Nascimento, Carolina Picchetti | - |
Autor(es): dc.creator | Pasqualini, Juliana Campregher [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:58:00Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:58:00Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-10-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.21723/riaee.v15i4.13847 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/209921 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/209921 | - |
Descrição: dc.description | The book Children's transitions in everyday life and institutions, firts published in 2019, addresses children's transitions in/between institutional practices in the light of the principles of historical-cultural psychology. Organized by Mariane Hedegaard and Marilyn Fleer, the work portrays diverse empirical situations highlighting the child's perspective in the transitional processes that, occurring from a very early age in childhood, promote the restructuring of their social relationships. This potentially holds the possibility of forming new affective-cognitive capacities. The emphasis on the child's perspective and the institutional dimension in the analysis of the leading activities are pointed out, in this review, as important contributions to Brazilian scholars of this theoretical tradition. We discuss the expansion of the scope of the concept of transition, including horizontal passages of microgenetic level, arguing for the transformation of motives and their intentional organization in educational processes to be retained as core aspects of the problem of transitions in development. | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Santa Catarina UFSC, Dept Metodol Ensino, Florianopolis, SC, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Dept Psicol, Bauru, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Dept Psicol, Bauru, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 2115-2125 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Estadual Paulista-unesp, Fac Ciencias Letras Assis | - |
Relação: dc.relation | Revista Ibero-americana De Estudos Em Educacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Periods of development | - |
Palavras-chave: dc.subject | Cultural-historical psychology | - |
Palavras-chave: dc.subject | Transitions | - |
Palavras-chave: dc.subject | Child's perspective | - |
Título: dc.title | CHILDREN'S TRANSITIONS IN EVERYDAY LIFE AND INSTITUTIONS | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: