Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Liverpool | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Med Ctr Groningen | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Minho | - |
Autor(es): dc.creator | Gryschek, Guilherme | - |
Autor(es): dc.creator | Cecilio-Fernandes, Dario | - |
Autor(es): dc.creator | Moreira de Barros, Guilherme Antonio [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Mason, Stephen | - |
Autor(es): dc.creator | Carvalho-Filho, Marco Antonio de | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:57:31Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:57:31Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1136/bmjopen-2020-041144 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/209746 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/209746 | - |
Descrição: dc.description | Introduction Including palliative care (PC) in overloaded medical curricula is a challenge, especially where there is a lack of PC specialists. We hypothesised that non-specialised rotations could provide meaningful PC learning when there are enough clinical experiences, with adequate feedback. Objective Observe the effects of including PC topics in non-specialised placements for undergraduate medical students in two different medical schools. Design Observational prospective study. Setting Medical schools in Brazil. Participants 134 sixth-year medical students of two medical schools. Methods This was a longitudinal study that observed the development of Self-efficacy in Palliative Care (SEPC) and Thanatophobia (TS) in sixth-year medical students in different non-specialised clinical rotations in two Brazilian medical schools (MS1 and MS2). We enrolled 78 students in MS1 during the Emergency and Critical Care rotation and 56 students in MS2 during the rotation in Anaesthesiology. Both schools provide PC discussions with different learning environment and approaches. Primary outcomes SEPC and TS Scales were used to assess students at the beginning and the end of the rotations. Results In both schools' students had an increase in SEPC and a decrease in TS scores. Conclusion Non-specialised rotations that consider PC competencies as core aspects of being a doctor can be effective to develop SEPC and decrease TS levels. | - |
Descrição: dc.description | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas, Internal Med, Sch Med Sci, Campinas, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas, Dept Med Psychol & Psychiat, Sch Med Sci, Campinas, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Dept Anesthesiol, Fac Med, Campus Botucatu, Botucatu, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Liverpool, Palliat Care Inst Liverpool, Liverpool, Merseyside, England | - |
Descrição: dc.description | Univ Med Ctr Groningen, Cedar Ctr Educ Dev & Res Hlth Sci, Groningen, Netherlands | - |
Descrição: dc.description | Univ Minho, Life & Hlth Sci Res Inst, Braga, Portugal | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Dept Anesthesiol, Fac Med, Campus Botucatu, Botucatu, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | CAPES: 88881.188776/2018-01 | - |
Formato: dc.format | 7 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Bmj Publishing Group | - |
Relação: dc.relation | Bmj Open | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | medical education & | - |
Palavras-chave: dc.subject | training | - |
Palavras-chave: dc.subject | palliative care | - |
Palavras-chave: dc.subject | adult palliative care | - |
Título: dc.title | Examining the effect of non-specialised clinical rotations upon medical students' Thanatophobia and Self-efficacy in Palliative Care: a prospective observational study in two medical schools | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: