Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Gouvea, Elisa [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Valderramas Gomes, Claudia Aparecida [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:56:27Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:56:27Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-05-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.26864/PCS.v11.n1.10 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/209421 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/209421 | - |
Descrição: dc.description | With the objective of identifying the prevalence of critical standings in concern from the medicalization that occurs at school environment, this article presents the results of two researches that aimed to analyze the scientific production between 2010 and 2015, on periodicals with A1, A2 and B1 qualifications, on Psychological and Educational areas. Both surveys separately developed for triennium used the theory and method from Historical-Cultural Psychology for the discussions proposed. To the analysis of the first triennium (2010-2012) sixty-one articles were selected, from which only 24.59% presented critical thoughts; the second triennium demanded the review of eighty-three publications, with 48.19% critical studies. Although the surveys point to an increase of the critical capacity of responding to school's medicalization phenomenal, there is still a need to foresee the cohesion between critical theory and practice, on both Psychological and Educational field, so that they can contribute to questioning and overcoming medicalization in all of its forms. | - |
Descrição: dc.description | FCL Univ Estadual Paulista Julio de Mesquita Filh, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | FCL Univ Estadual Paulista Julio de Mesquita Filh, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 222-243 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Republica, Fac Psicologia | - |
Relação: dc.relation | Psicologia Conocimiento Y Sociedad | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | psychology | - |
Palavras-chave: dc.subject | medicalization | - |
Palavras-chave: dc.subject | criticism | - |
Título: dc.title | Presence and absence of critical considerations about schools' medicalization on psychology and education journals (2010-2015) | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: