Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Baptista Belluzzo, Regina Celia [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:55:19Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:55:19Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-10-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/209078 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/209078 | - |
Descrição: dc.description | Information literacy is presented, a theme considered important for contemporary society, from some historical and conceptual aspects that involve its origin and the main changes that it has undergone throughout its history. We highlight the different factors that contributed to its consolidation, highlighting its role at the international level and its emerging situation in Brazil. The purpose of this article is to contribute with a theoretical description from a selective bibliographic review on the theme, offering an overview from its origins to the main trends that may contribute to Brazilian society, as a movement of citizenship and lifelong learning thatitis vitally important for every one to have access to and make intelligent use of information and to build knowledge applicable to issues of sustainability, social development and innovation in the context of ongoing changes. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Programa Posgrad Ciencia Informacao, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Programa Posgrad Ciencia Informacao, Araraquara, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 28 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Federal Campina Grande | - |
Relação: dc.relation | Informacao & Sociedade-estudos | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Information literacy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Information skills | - |
Palavras-chave: dc.subject | Media literacy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Digital era | - |
Título: dc.title | INFORMATION LITERACY: from origins to trends | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: