Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | ISPA Inst Univ | - |
Autor(es): dc.contributor | Nord Univ | - |
Autor(es): dc.contributor | Natl Univ Tainan | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Macau | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Pedag | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Belgrade | - |
Autor(es): dc.contributor | Northern Illinois Univ | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Maroco, Joao | - |
Autor(es): dc.creator | Assuncao, Hugo | - |
Autor(es): dc.creator | Harju-Luukkainen, Heidi | - |
Autor(es): dc.creator | Lin, Su-Wei | - |
Autor(es): dc.creator | Sit, Pou-Seong | - |
Autor(es): dc.creator | Cheung, Kwok-cheung | - |
Autor(es): dc.creator | Maloa, Benvindo | - |
Autor(es): dc.creator | Ilic, Ivana Stepanovic | - |
Autor(es): dc.creator | Smith, Thomas J. | - |
Autor(es): dc.creator | Campos, Juliana A. D. B. [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:55:10Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:55:10Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-10-28 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0239816 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/209024 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/209024 | - |
Descrição: dc.description | In this study we modelled possible causes and consequences of student burnout and engagement on academic efficacy and dropout intention in university students. Further we asked, can student engagement protect against the effects of burnout? In total 4,061 university students from Portugal, Brazil, Mozambique, the United Kingdom, the United States of America, Finland, Serbia, and Macao SAR, Taiwan participated in this study. With the data collected we analyzed the influence of Social Support, Coping Strategies, and school/course related variables on student engagement and burnout using structural equation modeling. We also analyzed the effect of student engagement, student burnout, and their interaction, on Academic Performance and Dropout Intention. We found that both student engagement and burnout are good predictors of subjective academic performance and dropout intention. However, student burnout suppresses the effect of student engagement on these variables. This result has strong implications for practitioners and administrators. To prevent student dropout, it is not enough to promote student engagement-additionally, and importantly, levels of student burnout must be kept low. Other variables such as social support and coping strategies are also relevant predictors of student engagement and burnout and should be considered when implementing preventive actions, self-help and guided intervention programs for college students. | - |
Descrição: dc.description | Portuguese Foundation for Science and Technology | - |
Descrição: dc.description | INCD - FCT | - |
Descrição: dc.description | FEDER | - |
Descrição: dc.description | ISPA Inst Univ, William James Ctr Res, Lisbon, Portugal | - |
Descrição: dc.description | Nord Univ, Fac Educ & Arts, Bodo, Norway | - |
Descrição: dc.description | Natl Univ Tainan, Dept Educ, Tainan, Taiwan | - |
Descrição: dc.description | Univ Macau, Fac Educ, Taipa, Macau, Peoples R China | - |
Descrição: dc.description | Univ Pedag, Maputo, Mozambique | - |
Descrição: dc.description | Univ Belgrade, Fac Philosophy, Dept Psychol, Belgrade, Serbia | - |
Descrição: dc.description | Northern Illinois Univ, Dept ETRA, De Kalb, IL 60115 USA | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Fac Pharmaceut Sci, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Fac Pharmaceut Sci, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Portuguese Foundation for Science and Technology: UID/PSI/04810/2019 | - |
Descrição: dc.description | FEDER: 22153-01/SAICT/2016 | - |
Formato: dc.format | 26 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Public Library Science | - |
Relação: dc.relation | Plos One | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Título: dc.title | Predictors of academic efficacy and dropout intention in university students: Can engagement suppress burnout? | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: