Instagram as a network of promotion and hypermediation of rural tourism: the case of Aldeias Historicas

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniv Vigo-
Autor(es): dc.contributorUniv Aveiro-
Autor(es): dc.contributorUniv A Coruna-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.creatorMartinez-Rolan, X.-
Autor(es): dc.creatorTymoshchuk, O.-
Autor(es): dc.creatorPinero-Otero, T.-
Autor(es): dc.creatorReno, D. [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:55:04Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:55:04Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2019-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.4185/RLCS-2019-1401-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/208984-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/208984-
Descrição: dc.descriptionChanges in the media ecosystem have led to transformations in communication languages, now in imaginary spaces like Instagram, even strengthening the hypermediation provided by social networks. The article presents a metric research on the use of the Instragram by the Portuguese initiative Aldeias Historicas in search of tourism promotion in the region. For the investigation, the InstaBro tool has been adopted, which offered information for a quantitative analysis, but also a qualitative interpretation. The results offer information about the importance of hypermediation in rural tourism promotion processes through digital communication-
Descrição: dc.descriptionUniv Vigo, Dept Comunicac Audiovisual & Publicidad, Vigo, Spain-
Descrição: dc.descriptionUniv Aveiro, Dept Comunicac & Artes, UAVR, Aveiro, Portugal-
Descrição: dc.descriptionUniv A Coruna, Dept Sociol & Ciencias Comunicac, La Coruna, Spain-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, Dept Comunicac Social, UNESP, Sao Paulo, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, Dept Comunicac Social, UNESP, Sao Paulo, Brazil-
Formato: dc.format1610-1632-
Idioma: dc.languagees-
Publicador: dc.publisherLaboratorio Tecnologias Informacion & Nuevos Analisis Comunicacion Social-
Relação: dc.relationRevista Latina De Comunicacion Social-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectCommunication-
Palavras-chave: dc.subjectmedia ecology-
Palavras-chave: dc.subjectsocial media-
Palavras-chave: dc.subjectrural tourism-
Palavras-chave: dc.subjectInstagram-
Palavras-chave: dc.subjecthypermediation-
Título: dc.titleInstagram as a network of promotion and hypermediation of rural tourism: the case of Aldeias Historicas-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.