Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Valladolid Uva | - |
Autor(es): dc.creator | Paulino Tognetta, Luciene Regina [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Aviles Martinez, Jose Maria | - |
Autor(es): dc.creator | Knoener, Darlene Ferraz [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Aparecida de Matos, Ana Luiza [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Bicudo Bomfim, Sanderli Aparecida [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:54:55Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:54:55Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14391 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/208933 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/208933 | - |
Descrição: dc.description | Numerous studies have warned the urgent necessity for educational institutions to organize a systematic, planned and intentional program so that coexistence in school becomes a valuable asset. Furthermore, both studies and legislation on education emphasize the need for schools to carry out specific actions to counter and prevent violence manifestations, including bullying. This paper presents partial data of the establishment of a Support System between Equals model called Help Teams in Brazilian and Spanish schools. The sample consisted of 1,191 students from secondary schools in different cities of Sao Paulo State and several schools in Spain. The instrument used for data collection was INSEBULL, a specific questionnaire for the diagnosis of typical bullying situations. The results show that youth protagonist is one of the possible solutions to overcome bullying in the school environment. | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, UNESP, Psychol Dept, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, UNESP, Sch Educ, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Valladolid Uva, Psychol Dept, Valhadolide, Spain | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, UNESP, Psychol Dept, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, UNESP, Sch Educ, Araraquara, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 20 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Federal Sergipe | - |
Relação: dc.relation | Revista Tempos E Espacos Educacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | School coexistence | - |
Palavras-chave: dc.subject | SAI (Support Systems Between Equals) | - |
Palavras-chave: dc.subject | Bullying | - |
Palavras-chave: dc.subject | protagonist | - |
Título: dc.title | POSITIVE COEXISTENCE AND BULLYING PREVENTION: THE CONTRIBUTIONS OF THE SUPPORT SYSTEM BETWEEN EQUALS - A STUDY BETWEEN THE SPANISH AND BRAZILIAN EXPERIENCES | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: