Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Univ Antioquia | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Perez, Diego Alejandro | - |
Autor(es): dc.creator | Jaramillo, Diana Victoria | - |
Autor(es): dc.creator | Asbahr, Flavia | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:54:27Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:54:27Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.19053/22160159.v11.n26.2020.10093 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/208796 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/208796 | - |
Descrição: dc.description | Our aim is to show the organizational process of teaching of three math teachers in a management university institution, based on the collective creation of case studies. The dialectical method provided elements to understand this process. On the basis of collective work, the teachers made a case about supply and demand and presented a mathematical understanding to contribute to the analysis and solution of business problems. The theoretical foundation of the research is the historical-cultural theory. In this context, we understand the organization of teaching as the object of the teacher's activity, and case studies as teaching methodologies. Case maps, semi-structured interviews, audios, videos, ideograms, and concept maps were used as instruments of production of records and data. We analyzed that the writing process by the teachers was permeated by an intention of creating a particular way of showing mathematical knowledge, from their own needs, experiences and expertise. | - |
Descrição: dc.description | Univ Antioquia, Inst Univ Ceipa, Antioquia, Colombia | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 18 | - |
Idioma: dc.language | es | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Pedagogica & Tecnologica Colombia | - |
Relação: dc.relation | Praxis & Saber | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | teacher training | - |
Palavras-chave: dc.subject | mathematics teaching | - |
Palavras-chave: dc.subject | dialectics | - |
Palavras-chave: dc.subject | supply and demand | - |
Palavras-chave: dc.subject | manager training | - |
Título: dc.title | Case studies: teaching mathematics in a school of management | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: