Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Brazilian Institute of Northern Education (IBEN) | - |
Autor(es): dc.creator | Marrega Malavazi, Estefânia [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Dos Santos, Daniela Micheline [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | De Moraes Melo Neto, Clóvis Lamartine [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Pereira De Caxias, Fernanda [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Freitas Da Silva, Emily Vivianne [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Bannwart, Lisiane Cristina [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Pesqueira, Aldiéris Alves [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | De Melo Moreno, André Luiz | - |
Autor(es): dc.creator | De Magalhães Bertoz, André Pinheiro [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Goiato, Marcelo Coelho [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:47:37Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:47:37Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1155/2020/8492091 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/206610 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/206610 | - |
Descrição: dc.description | Objective. To evaluate the influence of different pigmentations and accelerated aging on the hardness and tear strength of the A-2186 and MDX4-4210 silicones. Materials and Methods. The samples A-2186 and MDX4-4210 were manufactured without and with pigmentations (black, bronze, and pink). For the Shore A hardness test, 80 samples of each silicone were fabricated, and for the tear strength test, 320 samples of each silicone were fabricated. Eight groups were created for each test (n = 10). These tests were performed before and after 252, 504, and 1008 hours of aging. Three-way repeated-measures analysis of variance and the Tukey test were performed (α = 0.05). Results. The A-2186 silicone showed higher hardness and tear strength when compared with the MDX4-4210 silicone p<0.05, except in the hardness of the A-2186 and MDX4-4210 groups without pigmentation after 1008 hours p>0.05. All hardness values were between 25 and 35 units, regardless of the silicone type, period, and pigmentation (or no pigmentation). In most situations, the hardness of silicones used increased after 252 hours p<0.05. The nonpigmented MDX4-4210 group and all A-2186 groups showed an increase in tear strength after 252 hours p<0.05. For the nonpigmented MDX4-4210 group, from 252 to 1008 hours, there was no change in tear strength p>0.05. All pigmented MDX4-4210 groups showed no change in tear strength from 0 (initial) to 1008 hours of aging p>0.05. In all A-2186 groups, from 252 to 504 hours, there was a reduction in tear strength p<0.05, and from 504 to 1008 hours, there was an increase in tear strength p<0.05, except in the bronze A-2186 group p>0.05. Conclusion. In most situations, the A-2186 silicone showed significantly higher values of hardness and tear strength than the MDX4-4210 silicone. All hardness values were considered clinically acceptable. Accelerated aging could increase, decrease, or not significantly change the hardness and tear strength of the silicones used. The results of hardness and tear strength suggest that MDX4-4210 was more influenced by the presence of pigmentation after aging. | - |
Descrição: dc.description | Department of Dental Materials and Prosthodontics São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
Descrição: dc.description | Oral Oncology Center São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
Descrição: dc.description | Brazilian Institute of Northern Education (IBEN) | - |
Descrição: dc.description | Department of Pediatric and Social Dentistry São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
Descrição: dc.description | Department of Dental Materials and Prosthodontics São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
Descrição: dc.description | Oral Oncology Center São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
Descrição: dc.description | Department of Pediatric and Social Dentistry São Paulo State University (UNESP) School of Dentistry | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | International Journal of Dentistry | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Título: dc.title | Influence of Different Pigmentations and Accelerated Aging on the Hardness and Tear Strength of the A-2186 and MDX4-4210 Silicones | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: