This is how i do it! proportionality and invention in a mathematics class

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributors/n-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.creatorDe Oliveira, Marta Elaine-
Autor(es): dc.creatorClareto, Sônia Maria [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:47:01Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:47:01Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2020-11-30-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v34n68a05-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/206411-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/206411-
Descrição: dc.descriptionThis article presents itself as a writing essay in a mathematics classroom by means of fabulations. The fabulations and questions that take shape here were produced in a doctoral research. A fabulation as a way of writing that provokes thought and learning as an affirmation of life. The notion of fable, treated in this text, is thought together with Deleuze and constitutes a movement of problematization and resistance in Mathematics education. A displacement in the playback mode of a model that arises as a path that leads to the correct result and adequate thought, brings the invention of a way ofoperating that troubles a thought and breaks a way already regulated. Faced with this, a problematization aligned with this fiction-curriculum-school-history-classroom-of-mathematics: At the service of what kind of life is knowledge placed?.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) Faculdade Metodista Granbery (FMG) Rua José Lourenço Kelmer s/n Campus Universitário-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP - Rio Claro) Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF), Rua José Lourenço Kelmer, s/n, Campus Universitário-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP - Rio Claro) Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF), Rua José Lourenço Kelmer, s/n, Campus Universitário-
Formato: dc.format934-951-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationBolema - Mathematics Education Bulletin-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectFabulação-
Palavras-chave: dc.subjectClassroom-
Palavras-chave: dc.subjectTheorem of Tales-
Título: dc.titleThis is how i do it! proportionality and invention in a mathematics class-
Título: dc.titleÉ assim que eu faço! Proporcionalidade e Invenção em uma Aula de Matemática-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.