Remote education to deaf students in pandemic times

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Maringá (UEM)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal da Integração Latino-Americana-
Autor(es): dc.creatorShimazaki, Elsa Midori-
Autor(es): dc.creatorMenegassi, Renilson José [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorFellini, Dinéia Ghizzo Neto-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:44:18Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:44:18Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2020-06-30-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5212/PRAXEDUC.V.15.15476.071-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/205427-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/205427-
Descrição: dc.descriptionSince the Covid-19 outbreak in Brazil, changes occurred to face this pandemic and social isolation (lockdown) is one. The State of Paraná implemented remote education showing concerns of the school community regarding the teaching and learning of deaf students. Therefore, latent concerns led to a punctual and exploratory remote study. Five teachers, three students and one pedagogue from a school of foreign language education were questioned using three different questionnaires with six questions each and one oral interview. Results, supported by historical-cultural theories and dialogism in language, show: a) Remote teaching classes preparation is a challenge; b) some economically vulnerable students do not have access to remote activities; c) students without parental assistance to study; d) difficulty to understand and interpret the statements; e) without school social contact, isolation affects the linguistic and social development of deaf students.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Maringá Programa de Pós-Graduação em Educação-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Maringá-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Júlio de Mesquita Filho (Unesp)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal da Integração Latino-Americana-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Júlio de Mesquita Filho (Unesp)-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPraxis Educativa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectDeaf student-
Palavras-chave: dc.subjectDevelopment-
Palavras-chave: dc.subjectRemote teaching-
Título: dc.titleRemote education to deaf students in pandemic times-
Título: dc.titleLa educación remota a los estudiantes sordos em tiempos pandémicos-
Título: dc.titleEnsino remoto para alunos surdos em tempos de pandemia-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.