Quarantine lessons: Limits and possibilities of teaching performance in times of social isolation

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Autor(es): dc.contributorCentro Universitário Salesiano de São Paulo (UNISAL)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.creatorFerreira, Luciana Haddad-
Autor(es): dc.creatorBarbosa, Andreza [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:44:18Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:44:18Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2021-06-25-
Data de envio: dc.date.issued2020-07-02-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5212/PRAXEDUC.V.15.15483.076-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/205426-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/205426-
Descrição: dc.descriptionSocial isolation, recently adopted as a result of COVID-19 pandemic, leads educational institutions, both public and private, to a reorganization regarding their practices, and consequently raises a discussion about the role of Education in society nowadays. In this scenario, it is relevant to analyze the determinations and conducts adopted in Brazil in the context of this crisis, as well as the assumptions that support such directions. Thus, based on teachers' narratives, this paper discusses two aspects of this issue. Initially, it analyzes the political field of school organization today. Then, it discusses the practices resulting from such guidelines, highlighting their consequences and also the possibilities, even if rudimentary and limited, of transgression, resistance and reinvention of the school in this moment and situation that we are currently living collectively.-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Educação Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Educação Centro Universitário Salesiano de São Paulo (UNISAL)-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Educação Universidade de São Paulo (USP)-
Descrição: dc.descriptionEscolar pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho” (UNESP)-
Descrição: dc.descriptionEscolar pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho” (UNESP)-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPraxis Educativa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectNarrative research-
Palavras-chave: dc.subjectSocial isolation-
Palavras-chave: dc.subjectTeacher training-
Título: dc.titleQuarantine lessons: Limits and possibilities of teaching performance in times of social isolation-
Título: dc.titleLecciones de cuarentena: Límites y posibilidades del desempeño docente en época de aislamiento social-
Título: dc.titleLições de quarentena: Limites e possibilidades da atuação docente em época de isolamento social-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.