Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.creator | Dall'Agnol, Maicon [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | de Souza, Leandro Rondado [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | de Padua, Renan | - |
Autor(es): dc.creator | de Carvalho, Veronica Oliveira | - |
Autor(es): dc.creator | Rezende, Solange Oliveira | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:43:45Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:43:45Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/205214 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/205214 | - |
Descrição: dc.description | Dropout is a critical problem that has been studied by data mining methods. The most widely used algorithm in this context is C4.5. However, the understanding of the reasons why a student dropout is a result of its representation. As C4.5 is a greedy algorithm, it is difficult to visualize, for example, items that are dominants and determinants with respect to a specific class. An alternative is to use association rules (ARs), since they exploit the search space more broadly. However, in the dropout context, few works use them. (Padua et al., 2018) proposed an approach, named ExARN, that structures, prunes and analyzes a set of ARs to build candidate hypotheses. Considering the above, the goal of this work is to treat the dropout problem through ExARN as it provides a complementary view to what is commonly used in the literature, i.e., classification through C4.5. As contributions we have: (a) complementary views are important and, therefore, should be used more often when the focus is to understand the domain, not only classify; (b) the use of ARs through ExARN may reveal interesting correlations that may help to understand the problem of dropping out. | - |
Descrição: dc.description | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Geociências e Ciências Exatas | - |
Descrição: dc.description | Universidade de São Paulo (USP) Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista (Unesp) Instituto de Geociências e Ciências Exatas | - |
Formato: dc.format | 89-96 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | CSEDU 2020 - Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Association Rules | - |
Palavras-chave: dc.subject | C4.5 | - |
Palavras-chave: dc.subject | Dropout | - |
Palavras-chave: dc.subject | Network | - |
Título: dc.title | Dropout through extended association rule netwoks: A complementary view | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: