Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Federal University of Santa Maria | - |
Autor(es): dc.contributor | Santo Amaro University | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universiteit van Amsterdam and Vrije Universiteit | - |
Autor(es): dc.creator | Dal Piva, Amanda Maria de Oliveira [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Tribst, João Paulo Mendes [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Venturini, Andressa Borin | - |
Autor(es): dc.creator | Anami, Lilian Costa | - |
Autor(es): dc.creator | Bonfante, Estevam Augusto | - |
Autor(es): dc.creator | Bottino, Marco Antonio [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Kleverlaan, Cornelis Johannes | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:34:18Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:34:18Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-06-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1016/j.dental.2020.03.029 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/201713 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/201713 | - |
Descrição: dc.description | Objectives: The present investigation evaluated the step stress accelerated test (SSALT) load profiles on the survival probability of a glass ceramic under two surface conditions (polished or roughened). Methods: Suprinity–ZLS blocks (Vita Zhanfabrik) were shaped into cylinders, cut in a sawing machine, and crystalized according to the manufacturer's instructions. 60 discs were obtained (Ø = 12 mm, thickness = 1.2 mm) and randomly assigned into two surface conditions: “p” polished surface (400–1200-grit SiC papers), and “r” roughened surface (200-grit SiC papers). Profilometry was performed in all discs to evaluate average surface roughness prior to flexural fatigue strength testing. 3 discs of each group were submitted to biaxial flexural strength in an universal testing machine (0.5 mm/min) and the mean load to failure (N) was calculated to determine SSALT profiles. 27 specimens per surface condition were assigned into three profiles – Mild (n = 9), Moderate (n = 9), and Aggressive (n = 9), and submitted to the fatigue test (60–320 N, 140,000 cycles at 1.4 Hz). The results were analyzed using the Kaplan-Meier and Wilcoxon tests (5%), 2-way ANOVA and Tukey test (α = 5%). Results: Kaplan-Meier and generalized Wilcoxon showed (P = 0.002) that polished groups showed higher survival probability than roughened condition (P < 0.05). A rough internal surface impacted deleteriously on the fatigue strength and reliability of ZLS ceramic. Both surface conditions were more sensitive to the aggressive profile than the other profiles, even worst for the roughened group. Regardless the load profile, 0% survival probability was observed at 384 MPa for polished condition. While for roughened, aggressive tested specimens did not survived 147 MPa followed by moderate at 312 MPa and mild at 384 MPa. The failure modes showed fracture marks originating from superficial grooves for both surface conditions. Significance: Polished specimens are sensitive to the load profile variation, confirming the effect of surface morphology on the fatigue results. | - |
Descrição: dc.description | PhD Graduate Program in Restorative Dentistry São Paulo State University (Unesp) Institute of Science and Technology | - |
Descrição: dc.description | PhD Graduate Program in Oral Science (Prosthodontics Unit) Faculty of Odontology Federal University of Santa Maria | - |
Descrição: dc.description | Department of Prosthodontics Santo Amaro University | - |
Descrição: dc.description | Department of Prosthodontics and Periodontology University of São Paulo Bauru School of Dentistry | - |
Descrição: dc.description | Department of Dental Materials Science Academic Centre for Dentistry Amsterdam (ACTA) Universiteit van Amsterdam and Vrije Universiteit | - |
Descrição: dc.description | PhD Graduate Program in Restorative Dentistry São Paulo State University (Unesp) Institute of Science and Technology | - |
Formato: dc.format | 808-815 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Dental Materials | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Biaxial flexure strength | - |
Palavras-chave: dc.subject | Dental materials | - |
Palavras-chave: dc.subject | Fatigue | - |
Palavras-chave: dc.subject | Methods | - |
Palavras-chave: dc.subject | Roughness | - |
Palavras-chave: dc.subject | Zirconia reinforced lithium silicate material properties | - |
Título: dc.title | Survival probability of zirconia-reinforced lithium silicate ceramic: Effect of surface condition and fatigue test load profile | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: