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Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Maciel, Maísa Milanez Ávila Dias [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Shiino, Marcos Yutaka [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Voorwald, Herman Jacobus Cornelis [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Cioffi, Maria Odila Hilário [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:28:37Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:28:37Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-04-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.105456 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/199870 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/199870 | - |
Descrição: dc.description | Structural components in the aircraft industries often require geometries that induce stress concentration effects, intensifying fatigue phenomena. When combined with a lack of structural monitoring it may limit composite applications. This research focuses on stiffness reduction of a notched carbon fiber laminate subjected to tension-tension fatigue load. The stiffness reduction was monitored during the cyclic tests by the use of the impulse excitation technique. Three major degradation stages were observed, the initial stage showed a high degradation rate followed by constant modulus degradation. The last stage was related to the presence of extensive delamination occurring outside of the notch area. | - |
Descrição: dc.description | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
Descrição: dc.description | Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq) | - |
Descrição: dc.description | Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP) | - |
Descrição: dc.description | Fatigue and Aeronautical Materials Research Group Department of Materials and Technology UNESP - Univ. Estadual Paulista, 12516-410 Guaratinguetá | - |
Descrição: dc.description | ICT UNESP - Univ. Estadual Paulista | - |
Descrição: dc.description | Instituto de Estudos Avançados do Mar (IEAMar) UNESP - Univ. Estadual Paulista | - |
Descrição: dc.description | Fatigue and Aeronautical Materials Research Group Department of Materials and Technology UNESP - Univ. Estadual Paulista, 12516-410 Guaratinguetá | - |
Descrição: dc.description | ICT UNESP - Univ. Estadual Paulista | - |
Descrição: dc.description | Instituto de Estudos Avançados do Mar (IEAMar) UNESP - Univ. Estadual Paulista | - |
Descrição: dc.description | CAPES: 001 | - |
Descrição: dc.description | CNPq: 130696/2017-0 | - |
Descrição: dc.description | FAPESP: 2006/02121-6 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | International Journal of Fatigue | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | 5HS woven | - |
Palavras-chave: dc.subject | Carbon fiber | - |
Palavras-chave: dc.subject | Crack propagation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Delamination | - |
Palavras-chave: dc.subject | Epoxy | - |
Título: dc.title | Residual modulus degradation model for woven fabric composite determined by impulse excitation technique | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
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