Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Aalborg University | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Skovsmose, Ole [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:26:04Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:26:04Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-10-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1007/s11858-020-01168-4 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/198974 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/198974 | - |
Descrição: dc.description | Practices within research mathematics can and do serve as models for mathematics education. However, typically such inspirations impose a devastating narrowness in relation to reflections on mathematics. This narrowness I refer to as the “banality of mathematical expertise”. Reflections on mathematics can be expressed through a philosophy of mathematics that goes beyond the traditional emphasis on ontological and epistemological dimensions, to become four-dimensional by also addressing social and ethical issues. Many working philosophies of mathematics operate within a narrow scope of reflections, seemingly located within an ethical vacuum. The consequence is a cultivation of a banality, manifest in many university studies in mathematics as well as in dominant research paradigms in mathematics. This constitutes a serious limitation in providing models for mathematics education. By contrast, there exist examples of practices of mathematics education that demonstrate a richness of reflections on mathematics. Accordingly, I address the extent to which such practices of critical mathematics education could serve as models for research mathematics and mathematics education at the university level. | - |
Descrição: dc.description | Aalborg University | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Formato: dc.format | 1187-1197 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | ZDM - Mathematics Education | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Banality of mathematical expertise | - |
Palavras-chave: dc.subject | Critical mathematics education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Ethics | - |
Palavras-chave: dc.subject | Philosophy of mathematics | - |
Palavras-chave: dc.subject | Role model | - |
Título: dc.title | Banality of mathematical expertise | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: