Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal do Pará (UFPA) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidad Federal de Pará | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Berrío-Zapata, Cristian | - |
Autor(es): dc.creator | Da Silva, Ester Ferreira | - |
Autor(es): dc.creator | De Souza Brandão Guaraldo, Tamara [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | De Carvalho, Ângela Maria Grossi [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:25:49Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:25:49Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.17533/UDEA.RIB.V43N1ERV1 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/198890 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/198890 | - |
Descrição: dc.description | Latin America does not research on the problems of digital divide related to gender. This was one of the findings in the research made at Universidade Estadual Paulista, which included the most cited literature in English, Spanish and Portuguese in the domain of the digital divide. Women's lack of access to digital information technology or their inability to benefit from it, due to their gender, define a type of exclusion that is being studied in developed countries, but Latin America is neglected. To contribute to the development of gender research in librarian and information sciences, this study compiled the most relevant works about gender digital exclusion, identifying the main problems they refer to, articulating them in a conceptual map that allows to perceive the challenges and opportunities of research that they imply to the region. The target is to break academic silence in librarian and information sciences, and spread out what we know about gender digital exclusion, articulating it comprehensively to boost new projects, valuing female exclusion in science and technology, and specifically in information and communication technology, as a central problem of the research agenda of librarian and information sciences, of all Social Sciences, and of Latin American education and research institutions. | - |
Descrição: dc.description | Facultad de Archivística y Coordinador Post-Graduación en Ciencia de la Información Universidad Federal de Pará (UFPA) | - |
Descrição: dc.description | Universidad Federal de Pará | - |
Descrição: dc.description | Facultad de Comunicación Social UNESP | - |
Descrição: dc.description | Post-Graduación en Ciencia de la Información UNESP | - |
Descrição: dc.description | Facultad de Comunicación Social UNESP | - |
Descrição: dc.description | Post-Graduación en Ciencia de la Información UNESP | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Relação: dc.relation | Revista Interamericana de Bibliotecologia | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Academic library | - |
Palavras-chave: dc.subject | Information management | - |
Palavras-chave: dc.subject | Memory | - |
Título: dc.title | Gender digital divide: Breaking the silence in information science | - |
Título: dc.title | Exclusão Digital de Gênero: Quebrando o silêncio na Ciência da Informação | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: