Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.creator | Aguiar, Larissa Limongi [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Manzato, Gustavo Garcia [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Rodrigues da Silva, Antônio Nélson | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:23:54Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:23:54Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2019.102565 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/198211 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/198211 | - |
Descrição: dc.description | The aim of this paper is to provide support to the issue of defining Functional Urban Regions (FURs). We carried out an exploratory study in which both commuting trips and population data were used in a combined setting. To do this, Bivariate Exploratory Spatial Data Analysis was used, enabling permuted analyses of the variables considered. The municipalities of São Paulo state, Brazil, were used in the case study investigated in this research. We observed that this combined analysis has more satisfactory results when compared to the analyses of variables in an isolated way. There is also a greater correlation of the results obtained from bivariate analysis with the official delimitations. Considering the possible permuted analyses, which are travel data versus population or population versus travel data, the first showed more reliable results in terms of identifying municipalities with strong correlations between the two variables. This can be observed both in areas within official FURs and throughout the territory, highlighting the areas of regional influence. | - |
Descrição: dc.description | Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP) | - |
Descrição: dc.description | São Paulo State University – UNESP School of Engineering | - |
Descrição: dc.description | São Paulo State University - UNESP School of Engineering Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01 | - |
Descrição: dc.description | University of São Paulo – USP São Carlos School of Engineering | - |
Descrição: dc.description | São Paulo State University – UNESP School of Engineering | - |
Descrição: dc.description | São Paulo State University - UNESP School of Engineering Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01 | - |
Descrição: dc.description | FAPESP: 2014/26903-0 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Journal of Transport Geography | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Título: dc.title | Combining travel and population data through a bivariate spatial analysis to define Functional Urban Regions | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: