Modelo pedagógico de educación científica escolar: Innovación social en localidades rurales

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidad de Santiago de Chile-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.creatorCarbonnel, Alexandre-
Autor(es): dc.creatorRuz, Damián-
Autor(es): dc.creatorOsorio, Ana Maria [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorHernández, Carla-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:23:30Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:23:30Z-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-11-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-11-
Data de envio: dc.date.issued2019-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2019.166.59032-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/198090-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/198090-
Descrição: dc.descriptionWe develop a pedagogic model centered on the interaction between school, community, and productive sectors, through a process of co-creation with stakeholders in the territory, to promote contextualized scientific education. We present the results of the first stage of the model, consisting of the application of a methodology of community involvement which allows us to collect qualitative information on local aspirations and problems. Methodologically, through interviews with stakeholders, surveys, and focus groups, we validated the desirability of the model, which offers a reflection on local reality, the future of education in the area, and the role of scientific training for youth. The results suggest a favorable outlook for the implementation of the model in its subsequent stages, based on processes of curricular adaptation and project-based learning methods.-
Descrição: dc.descriptionEscuela de Arquitectura Universidad de Santiago de Chile-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Química de los Materiales Universidad de Santiago de Chile-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Física Universidade Estadual Paulista 'Júlio de Mesquita Filho' (UNESP)-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Física Universidad de Santiago de Chile-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Física Universidade Estadual Paulista 'Júlio de Mesquita Filho' (UNESP)-
Formato: dc.format58-74-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationPerfiles Educativos-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCooperative learning-
Palavras-chave: dc.subjectEducation for development-
Palavras-chave: dc.subjectEducational innovations-
Palavras-chave: dc.subjectLearning communities-
Palavras-chave: dc.subjectProductive sector involvement-
Palavras-chave: dc.subjectSchool-community relationship-
Palavras-chave: dc.subjectScientific education-
Título: dc.titleModelo pedagógico de educación científica escolar: Innovación social en localidades rurales-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.