Professional collaboration in lesson studies in the perspective of participants teachers

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.contributorUniversity of Georgia-
Autor(es): dc.contributorAlameda da Universidade-
Autor(es): dc.creatorRichit, Adriana [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorDa Ponte, João Pedro-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:23:11Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:23:11Z-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-11-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-11-
Data de envio: dc.date.issued2019-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v33n64a24-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/197973-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/197973-
Descrição: dc.descriptionThis paper analyses teacher collaboration in lesson studies, regarded as a professional development process. We interviewed seven teachers, from the 1st to the 3rd cycle of basic education, who participated in three lesson studies carried out in public schools in Lisbon, in 2013-2014, led by a team of researchers from the Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. The interviews were semi-structured and were undertaken in June and July of 2016, being analyzed in the qualitative and interpretative research perspective. The results suggest that in the context of a lesson study, collaboration among teachers takes place in the intersection of three main aspects - sharing, cooperating, and personal stimulus - and show up especially in planning and carrying out the research lesson and in the daily professional activities.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP) de Rio Claro Universidade de Lisboa (Ulisboa) Universidade Federal da Fronteira sul (UFFS), Avenida Sete de Setembro 222-
Descrição: dc.descriptionUniversity of Georgia-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de Lisboa Instituto de Educação Alameda da Universidade-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (UNESP) de Rio Claro Universidade de Lisboa (Ulisboa) Universidade Federal da Fronteira sul (UFFS), Avenida Sete de Setembro 222-
Formato: dc.format937-962-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationBolema - Mathematics Education Bulletin-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectLesson Studies-
Palavras-chave: dc.subjectProfessional Collaboration-
Palavras-chave: dc.subjectTeacher Professional Development-
Título: dc.titleProfessional collaboration in lesson studies in the perspective of participants teachers-
Título: dc.titleA colaboração profissional em estudos de aula na perspectiva de professores participantes-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.