Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Spazziani, Maria de Lourdes [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Chova, L. G. | - |
Autor(es): dc.creator | Martinez, A. L. | - |
Autor(es): dc.creator | Torres, I. C. | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:12:40Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:12:40Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2013-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/197440 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/197440 | - |
Descrição: dc.description | The professional farmer and agricultural sciences are fundamental poles of the process of rural development. The curricula of courses in the field of agricultural sciences need to foster interaction between academic knowledge and knowledge accumulated through experience family farmer, through the inclusion of studies or disciplines of agroecology and environmental education. These two fields can help to construct a model of sustainable socio appropriate to the reality of family farming. This article examines curricular features of four undergraduate courses in Agricultural Sciences through research, interviews and exchanges of professors from different regions of the country, which show the priority in active teaching methods and practices in research and extension family farming; diversity in social origin of the students; presence of strong disciplines of human and social areas. We noticed the importance of environmental education; however, there is an absence of this topic in the official curriculum. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP SP, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP SP, Sao Paulo, Brazil | - |
Formato: dc.format | 1532-1538 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Iated-int Assoc Technology Education & Development | - |
Relação: dc.relation | 6th International Conference Of Education, Research And Innovation (iceri 2013) | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | university | - |
Palavras-chave: dc.subject | curriculum | - |
Palavras-chave: dc.subject | training | - |
Título: dc.title | CURRICULAR INNOVATION AND ENVIRONMENTAL EDUCATION IN AGROECOLOGY COURSES | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: