Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) | - |
Autor(es): dc.creator | Diniz de Almeida, Maria Gloria [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Silva Marins, Fernando Augusto [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Pedro Salgado, Andreia Maria [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Silveira Marconcini Bittar, Rita de Cassia da | - |
Autor(es): dc.creator | Medeiros de Barros, Jose Glenio | - |
Autor(es): dc.creator | Araujo Junior, Antonio Henriques de | - |
Autor(es): dc.creator | Souza Sampaio, Nilo Antonio de | - |
Autor(es): dc.creator | Fonseca, Bernardo Bastos da | - |
Autor(es): dc.creator | Diniz Baronto, Gessica Naira | - |
Autor(es): dc.creator | Soares Cortes, Andresa Deoclidia | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:09:33Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:09:33Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/196475 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/196475 | - |
Descrição: dc.description | This article aims to present an industrial internship mentoring model for undergraduate industrial engineering education in public universities. The study proposed that the constructs of mentoring and industrial engineering education can be combined in order to develop a model for teaching. Its reliability has been confirmed by Cronbach's a coefficient test, whereas the statistical hypothesis test has confirmed the validity of the model according to the opinion of 52 pairs of mentors and mentees participating in this applied research with a qualitative methodological approach using a combination of case study and survey. Regarding results, 85% of mentees stated that the model had made a significant positive difference during their internship period, while mentors confirmed that 98% of mentees developed industrial engineering skills and abilities. Thus, the model relies on a detailed procedure about the content that should be assessed in each phase. Its major contribution lies in its pioneering role in developing an industrial internship mentoring model for industrial engineering education and in bringing universities and industries closer together during internship periods. | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, Sch Engn Guaratingueta, Dept Mech Engn, Av Dr Ariberto Pereira da Cunha, BR-12518010 Guaratingueta, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estado Rio De Janeiro, Dept Ind Engn, Coll Technol, Rodovia Presidente Dutra,Km 298, BR-27537000 Resende, RJ, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas, Dept Mech Engn, Rua Mendeleyev,200 Cidade Univ, BR-13083860 Campinas, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, Sch Engn Guaratingueta, Dept Mech Engn, Av Dr Ariberto Pereira da Cunha, BR-12518010 Guaratingueta, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 48-65 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Tempus Publications | - |
Relação: dc.relation | International Journal Of Engineering Education | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | mentoring program | - |
Palavras-chave: dc.subject | industrial engineering teaching | - |
Palavras-chave: dc.subject | internship | - |
Palavras-chave: dc.subject | professional education | - |
Título: dc.title | Industrial Internship Mentoring Model for Industrial Engineering Education in Public Universities | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: