Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Viggiani Bicudo, Maria Aparecida [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Paulo, Rosa Monteiro [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:08:15Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:08:15Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2011-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/196017 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/196017 | - |
Descrição: dc.description | In this research we present a meta-comprehension about the research on Mathematics Education developed in Brazil through an hermeneutical analysis of the texts presented and discussed on the III SIPEM - International Seminar on Mathematics Education occurred on 2006. We present the trends that were identified in the research and emphasize the interrogations, questions and problems they address as well as their scientific, philosophical, and methodological rigor. We present the nucleus of ideas present in Mathematics Education research in Brazil as we transcend the individual production of research, focusing on the references of national and international authors. We conclude that the research analyzed has been clearly designed, introducing conceptions of and ways of working with Mathematics that address issues related to education, society, culture, teaching, learning, and history of Mathematics Education. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Dept Matemat, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista FEG UNESP, Dept Matemat, Fac Engn Guaratingueta, Guaratingueta, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Dept Matemat, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista FEG UNESP, Dept Matemat, Fac Engn Guaratingueta, Guaratingueta, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 251-298 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Unesp-dept Mathematica | - |
Relação: dc.relation | Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim De Educacao Matematica | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Research | - |
Palavras-chave: dc.subject | Mathematics Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Phenomenology | - |
Palavras-chave: dc.subject | Hermeneutical Analysis | - |
Título: dc.title | A Philosophical Study of Research in Mathematics Education in Brazil | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: