Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) | - |
Autor(es): dc.creator | Sguerra Miskulin, Rosana Giaretta [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Penteado, Miriam Godoy [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Richit, Andriceli [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Mariano, Carla Regina | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:08:15Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:08:15Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2011-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/196016 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/196016 | - |
Descrição: dc.description | This text presents some reflections about the educational and virtual processes of mathematics teachers drawing on research on the theme. Thus, in this text, considering our experiences with the development of online courses, we discuss issues such as collaboration in virtual environments, which contributes to more effective results in collaborative learning and reduces the potential of isolation of student/teacher that can occur in virtual environments. Through collaborative learning in a virtual community, students/teachers have the opportunity to practice and think in-depth about their learning experiences by sharing new ideas with the group and receiving critical and constructive feedback. Moreover, the virtuality formed by the environment of online courses supports educational spaces for teachers who teach mathematics. Thus, collaboration emerges as an essential element for construction of meanings and for sharing experiences on the practice of teaching. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Dept Matemat, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Programa Posgrad Educ Matemat, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Mato Grosso Sul UFMS, Campo Grande, MS, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Dept Matemat, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Programa Posgrad Educ Matemat, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 173-186 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Unesp-dept Mathematica | - |
Relação: dc.relation | Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim De Educacao Matematica | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational and Virtual Processes | - |
Palavras-chave: dc.subject | Collaboration | - |
Palavras-chave: dc.subject | Environment Virtual | - |
Título: dc.title | The Practice of Mathematics Teachers and Collaboration: a reflection from virtual educational processes | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: