Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Silva, Tiago Rodrigues da [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:05:46Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:05:46Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-03-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/195419 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/195419 | - |
Descrição: dc.description | The article analyzes the socio-historical relations of the process of construction of the school discipline Biology for secondary school in the country, from the second half of the twentieth century. The study was supported by textbooks from the Biological Science Curriculum Study (BSCS) blue version vol. I and II, as historical sources, produced in 1962 in the context of the American scientific education renewal movement that was translated and adapted for Brazil between 1965 and 1972. The BSCS argued its curriculares organization based on Neodarwinism as an instrument to reformulate traditional areas of Natural History and introduced modernizing elements of the Biological Sciences as a mathematical and unified science. Under Francis Bacon's epistemology, the BSCS led the experimental / laboratory activities in the methodologies of teaching and learning Biology in secondary education. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Unesp Marilia, Marilia, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Unesp Marilia, Marilia, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 125-140 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Fundacao Univ Tocantins | - |
Relação: dc.relation | Humanidades & Inovacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | History of the curriculum | - |
Palavras-chave: dc.subject | History of the discipline | - |
Palavras-chave: dc.subject | School subject Biology | - |
Título: dc.title | A MODERN BIOLOGY COURSE FOR SECONDARY SCHOOL (1965-1972): THE CONFIGURATIONS OF THE BSCS BLUE VERSION CURRICULUM IN BRAZIL | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: