Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Austral Chile | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Santiago Chile | - |
Autor(es): dc.creator | Manfiolete Troncoso, Leandro Dri [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Dri Manfiolete, Sandra Soledad Troncoso Robles | - |
Autor(es): dc.creator | Alejandro Toro-Arevalo, Sergio | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:05:43Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:05:43Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/195401 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/195401 | - |
Descrição: dc.description | The objective of this research is to understand educational processes experienced in the social mechanical practice of bicycle. The 4E Cognition phenomenological epistemic approach, which focuses on embodied, situated, extended, and enactive cognitive processes. As a methodological procedure, six Latin-Americans bicycle mechanics were interviewed. Inclusion/exclusion criteria were as follows: previous formal or informal work in bicycle mechanics, experience with utilitarian, sport, or recreational cycling, and cycloactivist political-pedagogical actions. In the analysis of the discourse, the following units of meaning emerged: a) Work teaching-learning; b) Technological influences on cycling; c) Health and care when pedaling; these units form the general category Bicycle mechanics as a cognitive-educational process. We consider social mechanical bicycle practice as a fundamental bicycle culture phenomenon having direct effects on citizen's life as it promotes educational processes for urban mobility. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Austral Chile, Valdivia, Los Rios, Chile | - |
Descrição: dc.description | Univ Santiago Chile, Santiago, Chile | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 102-108 | - |
Idioma: dc.language | es | - |
Publicador: dc.publisher | Federacion Espanola Asoc Docentes Educacion Fisica-feadef | - |
Relação: dc.relation | Retos-nuevas Tendencias En Educacion Fisica Deporte Y Recreacion | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | bicycling | - |
Palavras-chave: dc.subject | education | - |
Palavras-chave: dc.subject | citizenship | - |
Palavras-chave: dc.subject | urban mobility | - |
Título: dc.title | Educational processes experienced in the social mechanical bicycle practice | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: