Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Ctr Euripides Marilia | - |
Autor(es): dc.contributor | Stratelli Strateg Intelligence | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Souza, Allan M. de | - |
Autor(es): dc.creator | Botega, Leonardo C. [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Villas, Leandro | - |
Autor(es): dc.creator | IEEE | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:05:16Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:05:16Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2018-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1109/DCOSS.2018.00018 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/195234 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/195234 | - |
Descrição: dc.description | Recently, many cities are facing mobility and safety issues, commonly related to traffic congestion and the high number of city-wide criminal incidents. Several Intelligent Transportation Systems (ITS) were proposed to overcome mobility issues. Meanwhile, some safety-based systems were proposed to guide pedestrians and drivers toward safest paths. However, most of these systems address only a single issue. Hence, in order to avoid traffic congestion, an ITS may guide vehicles toward risky areas, while a safety-based system may guide them toward congested ones, focusing only on the safety of drivers and passengers. This paper introduces FnS (Faster and Safer), a hybrid ITS which employs accurate knowledge about traffic conditions and unsafety levels on roads for improving the safety of drivers and passengers at the same time it deals with traffic congestion. Simulation results under a realistic scenario have shown that FnS outperformed state-of-the-art approaches that deal with mobility or safety issues. | - |
Descrição: dc.description | European Union | - |
Descrição: dc.description | Brazilian Ministry of Science, Technology and Innovation (MCTI) through RNP | - |
Descrição: dc.description | Brazilian Ministry of Science, Technology and Innovation (MCTI) through CTIC | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas, Inst Comp, Campinas, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Ctr Euripides Marilia, Human Comp Interact Grp, Marilia, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Stratelli Strateg Intelligence, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, Informat Sci Dept, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, Informat Sci Dept, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | European Union: 688941 | - |
Formato: dc.format | 77-84 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Ieee | - |
Relação: dc.relation | 2018 14th International Conference On Distributed Computing In Sensor Systems (dcoss) | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Título: dc.title | FnS: Enhancing Traffic Mobility and Public Safety based on a Hybrid Transportation System | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: