Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | IFSP | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) | - |
Autor(es): dc.creator | Valentini, Edivaldo P. [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Lieira, Douglas D. | - |
Autor(es): dc.creator | Nakamura, Luis H. V. | - |
Autor(es): dc.creator | Villas, Leandro A. | - |
Autor(es): dc.creator | Meneguette, Rodolfo I. [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | IEEE | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:05:13Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:05:13Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2018-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/195224 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/195224 | - |
Descrição: dc.description | Due to the emergence of new services offered by intelligent transport systems and vehicular clouds, control of communication between vehicles and the Internet becomes indispensable, in which such control needs to deal with the demand for services provided by such systems, without overloading network technologies. Thus, in this paper, we propose the development of a flexible architecture capable of meeting not only the network demands, but also the quality of service parameters of each class of service that are offered by intelligent transport systems or vehicular clouds through the Internet. Thus, we seek to maximize the flow of information without compromising network performance. For the evaluation of the proposed architecture as well as to make a comparison with three related works in the literature we use the simulator NS3. The results showed that the proposed mechanism reduces packet loss, maximizes the input information and decreases handover time. | - |
Descrição: dc.description | Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq) | - |
Descrição: dc.description | IFSP, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, Sao Jose do Rio Preto UNESP, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas, Inst Comp, Campinas, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, Sao Jose do Rio Preto UNESP, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | CNPq: 150545/2018-5 | - |
Formato: dc.format | 969-974 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Ieee | - |
Relação: dc.relation | 2018 Ieee Symposium On Computers And Communications (iscc) | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Título: dc.title | MOMMA: A Flexible Architecture based on Fog Computing for Mobility Management | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: