Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Estadual Tocantins | - |
Autor(es): dc.creator | Silva, Renan Antonio da [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Vicente, Kyldes Batista | - |
Autor(es): dc.creator | Castro, Darlene Teixeira | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:04:59Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:04:59Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-05-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/195173 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/195173 | - |
Descrição: dc.description | This article shows that Education is a controversial and much-debated subject throughout the world. In Brazil there seems to be a mismatch in the educational issue. Curriculum and learning issues are widely discussed, with a greater emphasis of students, teachers, school and processes to the detriment of education as science and as a specific, broad and complex phenomenon, as defined by Gadotti (2012). Thus, while Darcy Ribeiro (2011), back in 1977, already said that Brazil faces an educational crisis in perpetuity, always insolvable, and apparently with the consent and intentionality of governments and economic and intellectual elites, rather cynical slogans - such as 'Education can change Brazil' - have been coined. Therefore, the proposal is to analyze education as a broad phenomenological process, through qualitative research and seeking to understand the meaning that this assumes for individuals and for the society as the main actor of change. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, UNESP, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Tocantins, Palmas, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, UNESP, Araraquara, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 153-166 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Editora Univ Leopoldlanum | - |
Relação: dc.relation | Revista Eletronica Pesquiseduca | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Phenomenology | - |
Palavras-chave: dc.subject | Otherness | - |
Título: dc.title | Study os social issues, education for human development, and the phenomenological praxis of education in Merleau-Ponty | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: