Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Sul Santa Catarina | - |
Autor(es): dc.contributor | Fdn Getulio Vargas | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) | - |
Autor(es): dc.creator | Soares, Joao Coelho | - |
Autor(es): dc.creator | Sarquis, Alessio Bessa [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Cohen, Eric David | - |
Autor(es): dc.creator | Soares, Thiago Coelho | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T00:04:58Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T00:04:58Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-09 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-10-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.5585/remark.v18i4.14321 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/195169 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/195169 | - |
Descrição: dc.description | Objective: The study analyzes the effect of interactivity and vividness on Facebook posts with respect to user engagement, in a higher education institutions context. Method: Quantitative and descriptive. Data was collected by direct and structured observation of 1,981 posts from 16 Higher Education Institutions (HEI) and analyzed using descriptive statistics and multiple linear regression. Originality/relevance: The study investigates a relevant theme - social media marketing communication -, whereby a knowledge gap was detected; notably, with regards to HEI and developing countries. The results indicate several relevant effects involving the post's interactivity and vividness on Facebook that lead to user engagement. Results: Our findings show that posts with high interactivity have an inverse influence on the number of users' likes and comments. Posts with high vividness yield a higher quantity of likes, but a lower number of user comments and shares. Theoretical contributions: The research broadens the understanding of Facebook posting practices in the context of HEI, providing evidence on the timing of the posts and the typology of media (interactivity and vividness). At the same time, it allows us to confirm theoretical propositions and empirical findings that emanate from the literature regarding the effect of post characteristics with respect to user engagement in social media. | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Santa Catarina, Business Adm, Florianopolis, SC, Brazil | - |
Descrição: dc.description | State Univ Sao Paulo, Business Adm, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Sul Santa Catarina, Florianopolis, SC, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Fdn Getulio Vargas, Business Adm, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas, Limeira, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | State Univ Sao Paulo, Business Adm, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 244-268 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Nove Julho | - |
Relação: dc.relation | Revista Brasileira De Marketing | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Digital marketing | - |
Palavras-chave: dc.subject | Social media marketing | - |
Palavras-chave: dc.subject | Engagement | - |
Palavras-chave: dc.subject | - | |
Palavras-chave: dc.subject | Higher Education Institution | - |
Título: dc.title | SOCIAL MEDIA MARKETING COMMUNICATION: EFFECT OF INTERACTIVITY AND VIVIDNESS ON USER ENGAGEMENT | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: