THE FIRST YEARS OF TEACHING AND THE DIFFICULTIES OF BEGINNING TEACHERS WHO TEACH MATHEMATICS INSIDE MATO GROSSO SOUTH STATE

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)-
Autor(es): dc.contributorUniv Lisboa ULisboa-
Autor(es): dc.creatorCiriaco, Klinger Teodoro [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorMiotto Morelatti, Maria Raquel [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorPonte, Joao Pedro da-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T00:04:42Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T00:04:42Z-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-09-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-09-
Data de envio: dc.date.issued2019-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/195069-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/195069-
Descrição: dc.descriptionThe general objective of this article is to present data from a doctoral research, fruit of the first author's thesis, linked to the Graduate Program in Education of FCT / UNESP, Presidente Prudente-SP. To this end, it is intended to bring up narratives of five beginning teachers about their difficulties facing the process of insertion in the teaching career. Four are graduates in Pedagogy and one in Mathematics. This is a qualitative research, in the modality of strategic action research, in which the problematization of the experiences of the first years in the profession are motto for raising indicators to overcome difficulties faced based on the possibility of constituting a working group with collaborative characteristics. The results showed indications of the potential of the possibility of sharing experience between pedagogues and mathematics teachers.-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho UN, Bauru, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Fed Sao Carlos UFSCar, DTPP, Sao Carlos, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Fed Mato Grosso do Sul, Posgrad Educ Matemat, Campo Grande, MS, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP, DMC, Campus Presidente Prudente, Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP, FCT, Programa Posgrad EducPPGE, Campus Presidente Prudente, Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Lisboa ULisboa, IE, Didat Matemat, Lisbon, Portugal-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho UN, Bauru, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP, DMC, Campus Presidente Prudente, Prudente, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUNESP, FCT, Programa Posgrad EducPPGE, Campus Presidente Prudente, Prudente, SP, Brazil-
Formato: dc.format51-70-
Idioma: dc.languagept_BR-
Publicador: dc.publisherUniv Federal Mato Grosso Sul-
Relação: dc.relationPerspectivas Em Dialogo-revista De Educacao E Sociedade-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectTeacher Training-
Palavras-chave: dc.subjectBeginning of Teaching-
Palavras-chave: dc.subjectMathematics teaching-
Palavras-chave: dc.subjectPedagogical / conceptual difficulties-
Palavras-chave: dc.subjectCollaboration-
Título: dc.titleTHE FIRST YEARS OF TEACHING AND THE DIFFICULTIES OF BEGINNING TEACHERS WHO TEACH MATHEMATICS INSIDE MATO GROSSO SOUTH STATE-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.