Realidade Virtual como Interv enção na Síndrome de Down: Uma Perspectiva de Ação na Interface Saúde e Educação1

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorLorenzo, Suelen Moraes De-
Autor(es): dc.creatorBraccialli, Lígia Maria Presumido-
Autor(es): dc.creatorAraújo, Rita De Cássia Tibério-
Data de aceite: dc.date.accessioned2021-03-11T00:38:08Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2021-03-11T00:38:08Z-
Data de envio: dc.date.issued2018-12-11-
Data de envio: dc.date.issued2018-12-11-
Data de envio: dc.date.issued2015-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1413-65382115000200007-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/172021-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/172021-
Descrição: dc.descriptionThis study aimed to assess the results of Virtual Reality interventions in treating psychomotor needs of a child with Down Syndrome (DS). The evaluation instrument was the Motor Development Scale, used as a pre-intervention and post-intervention test. An Xbox 360 game console with kinect sensor was used as an intervention resource. The results after 20 intervention sessions showed an improvement in overall motor skills, balance, body schema and spatial organization, however the development of fine motor skills and language / temporal organization remained stable. All these six basic areas of human motricity are fundamental to the process of literacy and consequently for learning school subjects. Clinical intervention using Virtual Reality as a health and education approach contributed to the psychomotor development of participants and enabled inferences about the consequences of the improvement of these skills and their benefits to school performance, especially in reading and writing activities.-
Formato: dc.format259-274-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationRevista Brasileira de Educacao Especial-
Relação: dc.relation0,197-
Direitos: dc.rightsclosedAccess-
Palavras-chave: dc.subjectDown Syndrome-
Palavras-chave: dc.subjectSpecial Education-
Palavras-chave: dc.subjectVirtual Reality-
Título: dc.titleRealidade Virtual como Interv enção na Síndrome de Down: Uma Perspectiva de Ação na Interface Saúde e Educação1-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.