Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Paz, João | - |
Autor(es): dc.creator | Pereira, Alda | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2020-09-24T17:30:32Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2020-09-24T17:30:32Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-08-04 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-08-04 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2016 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/9912 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/9912 | - |
Descrição: dc.description | The paper proposes Regulation of Learning as a new category of Teaching Presence in the Community of Inquiry framework. This framework states that on online educational collaborative constructivist experience is a product of three elements of the learning community: Social Presence, Cognitive Presence and Teaching Presence. The paper addresses the debate about the completion of the model, proposes the addition of a new category of Teaching Presence and the rationale that supports it and presents the resulting enhanced analytical model of Teaching Presence developed to study, through content analysis, the online interactions in a course. Preliminary results of a study where this enhanced Teaching Presence construct was used enabled us to draw some conclusions about the educational activities where the new category will have more probability to appear and its distribution among the participants. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | http://jaems.jp/contents/icomej/icomej.html | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Community of Inquiry (CI) | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching presence | - |
Palavras-chave: dc.subject | Regulation of learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Título: dc.title | Regulation of learning as distributed teaching presence in the community of iInquiry framework | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: