Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Cardoso, Paula | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Lina | - |
Autor(es): dc.creator | Teixeira, António | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2020-09-24T17:29:58Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2020-09-24T17:29:58Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-05-27 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-05-27 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/9721 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://doi.org/10.5944/openpraxis.11.1.823 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/9721 | - |
Descrição: dc.description | In recent years, the Open Educational Resources (OER) and Open Access (OA) movements have been essential in creating opportunities in all scholarly activities, within the context of higher education. The main purpose of this research was to understand how perceptions and practices of faculty towards OER are related to their perceptions and practices towards OA. It is an exploratory and descriptive study, with a mixed methods approach, undertaken in Portugal. Results indicate that, although faculty already show some degree of knowledge and use of OER and OA in their teaching and research practices, there is still a general lack of knowledge in both fields. However, the convergence of perceptions regarding both fields provide evidence on the possibility of a common approach to both fields in faculty’s educational practices, with the purpose of opening up their educational and scientific resources, thus reinforcing the principles of transparency, collaboration and openness to knowledge. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | https://openpraxis.org/index.php/OpenPraxis/article/view/823/527 | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Open educational resources | - |
Palavras-chave: dc.subject | Open access | - |
Palavras-chave: dc.subject | Open educational practices | - |
Palavras-chave: dc.subject | Open education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Scholarship | - |
Palavras-chave: dc.subject | ODS::04:Educação de Qualidade | - |
Título: dc.title | Open practices inpPublic higher education in Portugal: faculty perspectives | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: