Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | De La Mata, Manuel | - |
Autor(es): dc.creator | Aires, Luísa | - |
Autor(es): dc.creator | Santamaria, André | - |
Autor(es): dc.creator | Rebollo-Catalán, M. Ángeles | - |
Autor(es): dc.creator | Cubero, Merceddes | - |
Autor(es): dc.creator | García-Perez, Rafael | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2020-09-24T17:28:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2020-09-24T17:28:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-02-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-02-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-16 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/9172 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/9172 | - |
Descrição: dc.description | Cultural-historical research has had a relevant presence in Spain and, to a lesser extent, in Portugal, since the 1970s. A review of the state of the art of the cultural-historical approach in these two countries allows us to identify four general lines of research: 1) sociocultural activities, mental actions, and semiotic mediation; 2) education in schools; 3) education beyond schools, including educational practices in community-cultural contexts; and 4) identity construction in (other) sociocultural settings. This perspective has been developed by an active community of researchers in the fields of psychology, education, and other social sciences. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Taylor & Francis | - |
Direitos: dc.rights | restrictedAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Cultural-historical theory | - |
Palavras-chave: dc.subject | Theoretical and methodological approaches | - |
Palavras-chave: dc.subject | Spain and Portugal | - |
Palavras-chave: dc.subject | Seville human activity approach | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational research | - |
Título: dc.title | Cultural-historical perspective in Spain and Portugal: developing theoretical and methodological approaches | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: