Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Jorge, Nelson | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Lina | - |
Autor(es): dc.creator | Gaspar, Pedro | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:16:13Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:16:13Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-05-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-05-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/8254 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/8254 | - |
Descrição: dc.description | This investigation aimed to verify if augmented reality (AR) increases students' motivation and enhances the development of clinical decision-making skills in wound diagnosis and treatment. A quasi-experimental study was carried out with a sample of 54 nursing students. A comparative analysis of the progress of the control and experimental group was made using the data extracted from the simulator and a questionnaire. First, both groups used e-FER, a virtual simulator that simulates the diagnosis and treatment of virtual clinical cases. In the second moment, the control group continued using only e-FER, while the experimental group used e-FER combined with an AR application to observe the chronic wounds. The results showed that AR enhanced student performance, particularly in wound diagnostic parameters, with highly statistically significant differences (p<0,001), and registering high levels of motivation and simulator usability, even with the introduction of an additional device in the activity. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | IGI Global | - |
Direitos: dc.rights | restrictedAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Elearning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Situated learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Augmented reality | - |
Palavras-chave: dc.subject | Virtual reality | - |
Palavras-chave: dc.subject | Medical education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Clinical decision making | - |
Título: dc.title | E-Learning and Augmented Reality (AR) for chronic wound assessment: promoting learning and quality of care | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: