Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Pinto, Teresa | - |
Autor(es): dc.creator | Nogueira, Conceição | - |
Autor(es): dc.creator | Vieira, Cristina Pereira | - |
Autor(es): dc.creator | Silva, Isabel | - |
Autor(es): dc.creator | Saavedra, Luísa | - |
Autor(es): dc.creator | Silva, Maria João | - |
Autor(es): dc.creator | Silva, Paula | - |
Autor(es): dc.creator | Tavares, Teresa Cláudia | - |
Autor(es): dc.creator | Prazeres, Vasco | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:12:53Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:12:53Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2018-01-23 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2018-01-23 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2013-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/6946 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/6946 | - |
Descrição: dc.description | Aimed at the formal education and, in particular, the cross-curricular area of Education and Citizenship, these Guides constitute a support tool for teachers in all curricula subjects within all levels and types of formal education. The main purpose of the Education Guides. Gender and Citizenship is to mainstream gender perspective in formal educational practices and organizational dynamics within educational establishments attempting to uproot gradually stereotypes based on gender. These stereotypes predefine what a boy is expected to do as well as what a girl is expected to do. Therefore, the Guides were designed to contribute to an effective education for citizenship for girls and boys. The aim is to make boys and girls genuinely and freely choose their academic, professional and life projects. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Commission for Citizenship and Gender Equality (CIG) | - |
Relação: dc.relation | POPH-QREN | - |
Relação: dc.relation | https://www.cig.gov.pt/pdf/2014/Education_Guide_3rd_Cicle.pdf | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender and education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender and citizenship | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender stereotypes in education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender and curriculum | - |
Título: dc.title | Education guide: gender and citizenship: 3rd cycle | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: