Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Pinto, Teresa | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:12:53Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:12:53Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2018-01-23 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2018-01-23 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2013-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/6945 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/6945 | - |
Descrição: dc.description | This text stresses that gender prejudices and stereotypes influence values, expectations, behaviours and options. In the course of education and training processes, gender stereotypes influence success at school (to the detriment of boys), vocational choices (to the detriment of girls) and investments in the initial educational qualifications (to the detriment of girls) . These inequalities have a negative impact on the preparation of young people for an active and balanced participation in all areas of democratic life, undermining educational quality and success. It is therefore up to the school to play a central and intervening role in the increase of goals, strategies and actions that promote acquisition of skills for a personal, social and professional life of girls and boys, or to make it short, for the full exercise of citizenship in all spheres of life. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Commission for Citizenship and Gender Equality (CIG) | - |
Relação: dc.relation | POPH-QREN | - |
Relação: dc.relation | https://www.cig.gov.pt/pdf/2014/Education_Guide_3rd_Cicle.pdf | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Direitos: dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender and education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender and citizenship | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender stereotypes in education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender, humain rights and development | - |
Título: dc.title | Introduction: gender, education, citizenship... the challenge | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: