Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Amador, Filomena | - |
Autor(es): dc.creator | Nobre, Ana | - |
Autor(es): dc.creator | Barros, Daniela Melaré Vieira | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:12:37Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:12:37Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-12-20 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-12-20 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2016 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/6850 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/6850 | - |
Descrição: dc.description | In this paper our aim is to analyze and discuss some of the problems that Higher Education Institutions are facing with the change in the profile of students who reach this level of education. In this context issues related to the implementation of several professional knowledge (conceptual, pedagogical and technological) acquire a new dimension due to the need of transpose them into online learning environments. This starting point is deepen understanding from three theoretical perspectives analysis: the digital natives and the social and cultural settings, models of didactic transposition, and education for sustainable development. The last one of them was selected for exemplify a model. Thus, it is our goal in this article to discuss a first draft of a didactic transposition model adapted to eLearning that answers the needs of these specific public. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Direitos: dc.rights | restrictedAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Natives | - |
Palavras-chave: dc.subject | Immigrants | - |
Palavras-chave: dc.subject | Visitants and residents digitals | - |
Palavras-chave: dc.subject | Digital technologies | - |
Palavras-chave: dc.subject | Higher education institutions | - |
Palavras-chave: dc.subject | Elearning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Models of didactic transposition | - |
Título: dc.title | Towards a model of a didactics of eLearning: an application to education for sustainable development | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: