Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Silva, Gustavo | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Leonel | - |
Autor(es): dc.creator | Cruz, Armando | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:11:47Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:11:47Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-09-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-09-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-06-09 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/6622 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://doi.org/10.1007/978-3-319-60633-0_3 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/6622 | - |
Descrição: dc.description | iLRN 2017. Conferência internacional realizada em Coimbra, Portugal, de 26–29 de junho de 2017. | - |
Descrição: dc.description | Virtual worlds are widely regarded as a successful approach for professional team training, due to promoting collaboration through user avatars. Current theoretical models of Computer-Supported Cooperative Work (CSCW) do not account for the specificity of virtual worlds’ affordances for collaboration, particularly regarding non-verbal communication affordances, which led Cruz et al. to propose in iLRN in 2015 a specific protocol to collect data to support the empirical-grounded refinement of the theoretical treatment of virtual worlds in CSCW. Here, we present the results of applying this protocol to a case study in the training of aircraft maintenance practices. A training simulator platform was built with the Open Simulator platform for this purpose. Through activity observation, collected data provided a set of chains of evidence as proof elements, increasing the amount of empirical data available for future theory development. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Springer International Publishing | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Virtual environments | - |
Palavras-chave: dc.subject | Virtual worlds | - |
Palavras-chave: dc.subject | Collaboration | - |
Palavras-chave: dc.subject | Presence | - |
Palavras-chave: dc.subject | Non-verbal communication | - |
Palavras-chave: dc.subject | Aircraft maintenance | - |
Título: dc.title | Impact of non-verbal communication on collaboration in 3D virtual worlds: case study research in learning of aircraft maintenance practices | - |
Título: dc.title | Immersive learning research network | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: