Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Carrilho, Tiago | - |
Autor(es): dc.creator | Porfírio, José | - |
Autor(es): dc.creator | Caforio, Alessandro | - |
Autor(es): dc.creator | Rashidi, Ali | - |
Autor(es): dc.creator | Gerardo, Graça | - |
Autor(es): dc.creator | Martins, Mariana | - |
Autor(es): dc.creator | Valle, Luísa | - |
Autor(es): dc.creator | Spatafora, Mario | - |
Autor(es): dc.creator | Vesna, Dolnicar | - |
Autor(es): dc.creator | Gronita, Joaquim | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:09:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:09:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-01-18 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-01-18 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2016-02 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/5945 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/5945 | - |
Descrição: dc.description | Considering the existing experiences and the concrete needs of the hearing - impaired and visually - impaired groups for accessing HEI programmes, this handboook brings some important innovations: 1. A functional approach, proposing the methods and procedures to be used for developing and delivering ICT based learning offer valid also for these target group (not specially done for them, but designed in such a way that correspond also to their specific needs). This is that will support the target groups in their education and also social inclusion. 2. A subsequent proposal of a kind of “Quality Label”, to establish quality standards and assessment procedures and instruments to be used for evaluating whether Higher Educational Institutions’ offers and training programmes correspond to the ISOLearn standards regarding the accessibility of these groups to their learning offer. 3. Both the Handbook and the “Quality Label” should be tested on a specific qualification which should become a benchmark for the HEI ICT based learning programmes. The concrete experience will demonstrate the benefits for all the stakeholders (e.g. HEI and disadvantaged groups) of promoting social learning approach in HEI. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Universidade Aberta | - |
Relação: dc.relation | Projeto ISOLearn | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Higher education institutions | - |
Palavras-chave: dc.subject | Visual impairment | - |
Palavras-chave: dc.subject | Hearing impairment | - |
Palavras-chave: dc.subject | Inclusion | - |
Título: dc.title | Innovation and social learning in higher education institutions | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: