Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Bostock, John | - |
Autor(es): dc.creator | Seixas, Sónia | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:05:05Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:05:05Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2016-03-31 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2016-03-31 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2015 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/5095 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/5095 | - |
Descrição: dc.description | The study aimed to capture a snapshot of the status of educational means used in teaching and learning in the area of aquaculture, fisheries and aquatic resources management at European level, with specific consideration on the use of information and communication technologies (ICT) and e-learning tools. To achieve this goal, an online survey was compiled and made available to teachers and students across Europe. In total, teachers from 31 institutions and students from 40 institutions participated in this survey. This paper presents the findings, considers trends and poses further questions for sector stakeholders to help in the development of future programmes and support. In summary, it can be concluded that few teachers have a comprehensive knowledge of the wide range of ICT tools available and can make use of e-learning tools with complete confidence. There is therefore a real and urgent need to “train the trainers” to use ICT in their teaching environments. From the students’ end, there is a strong desire to learn more about the application of e-learning tools and to use them in their learning process. | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Springer | - |
Relação: dc.relation | AQUA-TN (2011-2013 - 518700-LLP-1-2011-1-UK-ERASMUS-ENW) | - |
Direitos: dc.rights | restrictedAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | E-learning tool | - |
Palavras-chave: dc.subject | ICT | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching | - |
Palavras-chave: dc.subject | Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Web 2.0 | - |
Palavras-chave: dc.subject | Aquaculture | - |
Palavras-chave: dc.subject | Aquatic sciences | - |
Palavras-chave: dc.subject | Blearning | - |
Título: dc.title | Investing in the human capital of the aquatic food sector : AQUA-TNET and the road ahead | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: