Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Rodrigues, Patrícia | - |
Autor(es): dc.creator | Bidarra, José | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:02:31Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:02:31Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2015-01-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2015-01-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/3654 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v9i6.4134 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/3654 | - |
Descrição: dc.description | As the media landscape evolves, educators are tapping into learning opportunities that meet the needs of 21st century learners. This paper provides an entry point to a relevant social problem related to education with Trans- media Storytelling, a story that crosses multiple forms of media, and each delivers a unique or specific contribution to the story experience. This study aims to contribute to the development and application of Transmedia Storytelling in educational settings. For this purpose a set of frameworks and educational models were selected based on research that points to the widespread use of transmedia learning experi- ences that are authentic, engaging, immersive, as well as support the development of new literacies. Ultimately, we attempt to demonstrate how the creation of a transmedia learning environment will allow the learner to develop and thrive in the digital age. | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Connected learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Game Based Learning (GBL) | - |
Palavras-chave: dc.subject | Location-based learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Transmedia play | - |
Palavras-chave: dc.subject | Transmedia storytelling | - |
Título: dc.title | Transmedia storytelling and the creation of a converging space of educational practices | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: