Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Leitão, Rui | - |
Autor(es): dc.creator | Rodrigues, João | - |
Autor(es): dc.creator | Marcos, Adérito | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T17:02:19Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T17:02:19Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-11-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-11-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-06 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/3479 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/3479 | - |
Descrição: dc.description | In teaching, the use of virtual and augmented reality has been on the rise, exploring different means of interaction and student engagement. Based on constructivist pedagogic principles, augmented reality pretends to provide the learner/user with effective access to information through real-time immersive experiences. Game-based learning is one of the approaches that have received growing interest. This paper presents the development of a game in a teaching and learning context, aiming to help students acquire knowledge in the field of geometry. The game was intended to develop the following competences in primary school learners (8-10 years): a better visualization of geometric objects on a plane and in space; understanding of the properties of geometric solids; and familiarization with the vocabulary of geometry. The authors will show that by using the game students have improved around 35% the hits of correct responses to the classification and differentiation between edge, vertex and face in 3D solids. | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | IGI Global | - |
Relação: dc.relation | http://www.igi-global.com/article/game-based-learning/116024 | - |
Direitos: dc.rights | restrictedAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Augmented reality | - |
Palavras-chave: dc.subject | Design thinking | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational technology | - |
Palavras-chave: dc.subject | Game Based Learning (GBL) | - |
Palavras-chave: dc.subject | Game design | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gamification | - |
Palavras-chave: dc.subject | Geometry | - |
Título: dc.title | Game-based learning : augmented reality in the teaching of geometric solids | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: