Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Moreira, Darlinda | - |
Autor(es): dc.creator | Coelho, José | - |
Autor(es): dc.creator | Marcos, Adérito | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T16:59:40Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T16:59:40Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-03-12 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-03-12 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2013-11 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/3001 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/3001 | - |
Descrição: dc.description | Complex and global changes in societies have intensify migratory movements. Consequently, todays population in higher education institutions is characterized by a multidimensional diversity in terms of culture, life experience and expectations, that open up new intercultural universes of communication and learning. As a contribute to respond to this challenge, this paper presents results on the exploratory phase of the implementation of an online course focusing diversity in the population of higher education institutions in Europe. The course was designed, using a collaborative methodology approach, by a group of scholars, partners in the context of an European project. In order to engage students more deeply in learning and reflection, the pedagogical approach adopted was based in the development of interconnections between conceptual knowledge and digital storytelling pieces that were developed by students themselves under the teachers’ proposal and supervision. | - |
Descrição: dc.description | European Commission - Longlife Education Programme | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | European Association of Distance Teaching Universities and the authors | - |
Relação: dc.relation | Complex and global changes in societies have intensify migratory movements. Consequently, todays | - |
Relação: dc.relation | http://www.eadtu.eu/images/stories/Docs/Conference_2013/eadtu%20annual%20conference%202013%20-%20proceedings.pdf | - |
Direitos: dc.rights | restrictedAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Diversity | - |
Palavras-chave: dc.subject | Online education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Virtual classroom | - |
Palavras-chave: dc.subject | Virtual pedagogical model | - |
Título: dc.title | Experiencing diversity in a ODL higher education context | - |
Tipo de arquivo: dc.type | aula digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: