Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Stathopoulou, Charoula | - |
Autor(es): dc.creator | Moreira, Darlinda | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T16:59:41Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T16:59:41Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-01-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-01-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2013-12-04 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/2732 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/2732 | - |
Descrição: dc.description | The growing cultural diversity of school populations poses new challenges to schools and also to schooling equity. Schools (as well as minority and dominant group leaders) should avoid cultural closure and instead should involve recognition of different ways of knowing, in order to share cultural elements and to enable constructive interactions; these practices promote education for peace, respect for diversity and social justice. In this paper, we explore the contributions of Ethnomathematics to the understanding of school diversity in Portugal and Greece, focusing particularly on the Romany culture of these countries. We suggest ways to improve mathematics learning and enhancing the social role of mathematics education in general. | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Charalampos Lemonidis, University Of Western Macedonia, Greece | - |
Relação: dc.relation | http://www.kosmit.uowm.gr/site/sites/default/files/charoula_stathopoulou_darlinda_moreira_diversity_in_europea_sc_0.pdf | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Cultural diversity | - |
Palavras-chave: dc.subject | Ethnomathematics | - |
Palavras-chave: dc.subject | Informal cognition | - |
Palavras-chave: dc.subject | Romany education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Mathematics education | - |
Título: dc.title | Diversity in european school populations: a study in Portugal and Greece with particular attention to romany cultures | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: