Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Dias, Paulo | - |
Autor(es): dc.creator | Gomes, Maria João | - |
Autor(es): dc.creator | Dias, Ana Augusta | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T16:57:53Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T16:57:53Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2012-10-18 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2012-10-18 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2005 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/2179 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/2179 | - |
Descrição: dc.description | In-service training through e-learning should be seen as a special field of adult education. The lessons learned from adult education must be an inspiration to the design of in-service training approaches that support collaborative learning and promote the development of virtual communities. This points support our conviction that e-learning is a “promising land” to new opportunities of training and professional development activities. After a short introduction, the article will describe three different cases of e-learning initiatives taken place at University of Minho - Portugal. The first case reports to a research project called ttVLC – trainers training to Virtual Learning Communities. The second case describes a course that aims to promote in-service professional development of secondary and high-school teachers, called “EASIC – Ensinar e Aprender na Sociedade da Informação” (in English: Teaching and Learning in the Information Society). The third case describe a course titled “Formação de Eformadores” (in English: Training of E-trainers) which aim helping university teachers to adopt e-learning methodologies. | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | In-service training | - |
Palavras-chave: dc.subject | Professional development | - |
Palavras-chave: dc.subject | Elearning | - |
Título: dc.title | In-service training: e-learning as a new and promising approach | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: